2014. június 24., kedd

Könyvajánló - Veronica Roth - A beavatott

Már régóta elszerettem volna olvasni Veronica Rott könyvét, pontosabban az után, miután megnéztem belőle a filmet. Valóban jobban szeretem, ha előtte a könyvet olvasom el, s utána nézem meg a filmet, de ez esetben ez nem volt annyira nagy baj. A film elsőre nagyon nem tetszett, vontatott volt, ezért is hagytam a felénél abba, s folytattam másnap. Mégis úgy döntöttem, hogy elolvasom, egyrészt mert sokan mondták, hogy olyan, mint az éhezők viadala (ami a könyv elolvasása után számomra teljesen nem igaz), másrészt meg barátnőm is olvasta, neki nagyon tetszett, szóval én is úgy döntöttem neki kezdek.

Tartalom: ,,Beatrice Prior a távoli jövő Chichagójában él: az itten társadalom öt csoportra tagolódik, melynek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a
Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek, el kell dönteniük melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e - vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, ami mindenki számára meglepetést jelent - még önmagának is."

Mivel már láttam a filmet, nem nagy durranásra számítottam. Az eleje úgy ahogy jó volt, megtetszett az író fogalmazása és nem volt olyan eseménydús. De miután lezajlott az a bizonyos esemény, ahol Tris, azaz Beatrice eldönti, hogy melyik csoportot választja, kezdett elragadni a történet. Tetszettek az író ötletei, az, hogy miket kell teljesíteni a beavatáson, ahhoz, hogy tényleg a csoportba kerüljön. Igen, direkt nem mondom el, hogy melyiket választotta, hátha ez felcsigázza az érdeklődéseteket, valamint nem akarom lelőni a poént. Bár eléggé kiszámítható, hogy melyiket fogja választani. :)
Ezek után, jön Négyes, a fiú, inkább férfi, aki a 'vezetőjük' lesz Triséknek. Természetesen a szerelem sem maradhatott ki a könyvből. Tris sok új barátokat, és ellenségeket is szerez, történik vele jó, s rossz egyaránt, sok-sok bonyodalommal kell megküzdeni ahhoz, hogy végre boldog legyen. 
Miután rekord idő alatt elolvastam, azt vettem észre, hogy szomorú vagyok, mert nincs tovább. Tudtam ugyan, hogy második és harmadik kötet, de mivel nem voltak kéznél, nem tudtam olvasni. 
Úgy gondolom, hogy a főbb szereplőket kiemelném, és mondanék róluk pár szót. :)

SZEREPLŐK:

Beatrice Prior: Látszólag csendes, nyugodt lánynak tűnik, de mivel az író E/1-ben írja a történetet, mi olvashatjuk Tris gondolatmeneteit, ami egyáltalán nem ezt tükrözi. Mint a tartalom is írja, Tris nem tudja eldönteni, hogy a családjával legyen, vagy gondoljon egy kicsit magára is. A könyv végére kiderül, hogy igazi Bátor, s én nagyon megszerettem a karakterét.

Négyes: Kemény, magabiztos fickónak mutatkozik, holott ez egyáltalán nem igaz. Belül egy csendes, félős srác, amiért az apja a hibás. Néha nem tudtam eldönteni, hogy mit miért csinál, de a végére úgyis kiderül. Nagyon egyedi személyiségnek mutatkozott meg, amit én nagyon imádok.

Christina: Kedves, erős lány, aki mindig segít Trisnek. Néha neki is meginog a bátorsága, de ezt próbálja takarni. Életrevaló egyéniség, nekem ő a kedvenc szereplőm.

Will: Vicces egyéniség, s bár Tris az elején nincs vele nagyon jóba, a könyv vége felé viszont egyre több időt töltenek együtt.

Eric: Az első pillanatól kezdve negatív szereplőnek gondolom. Erre rátesz egy lapáttal a kinézete, ami az a tipikus rosszfiús. Azt hiszem őt nem kedvelem a legjobban.

Peter: Rossz, öntelt, bugyuta fickó, aki azt hiszi övé a világ. Úgy jár-kel, mintha ő bármit megtehetne holott ez egyáltalán nem igaz. Nem a kedvencem, de ez a második könyv közepénél egy kicsit meginog. 

Azt hiszem ők voltak a főbb szereplők.
Összességében nagyon ajánlom a könyvet, nekem igazán megérte, s aki szereti a kalandot, s a románcot, az azonnal olvassa el. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése